pieniążki słowo zakazane

Czy ktoś mi powie co złego w jest w słowie pieniążki i dlaczego nie pasuje do akademickiej dyskusji?

Jestem prosty robol co puścił wodze fantazji i poszedł na studia, obracam się w nieakademickim otoczeniu i nie mam pojęcia co złego w tym słowie? zacytuję tu w kontekście użycia :

przykładowo za wypadek po pijaku dożywotnio odbierać prawo jazdy /wysoka kara ale żaden kierowca autobusu kolonijnego ani inny „zawodowy” nie wypije na drogę/ oszust niech ma obowiązek odpracowania na rzecz społeczeństwa co wyłudził /poza murami więzienia przynajmniej go nie zepsują/ a bandzior niech się kisi w więzieniu niestety za moje pieniążki.

na co prowadzący kurs zdalny zwrócił mi uwagę żeby w dyskusji akademickiej nie używać słowa pieniążki. Dysputa ta wielce poważna :> terefere jest prowadzona na forum zdalnego kursu i biorą w niej udział studenci tegoż fakultetu. Jakoś słowo „kisi” czy też „wypadek po pijaku” pozostało bez echa, a chyba są bardziej kolokwialne niż pieniążki? a zresztą sam nie wiem 🙂 będę doktorem to będę wiedział ! 😀

Pozwolę sobie przytoczyć cytaty doktorów na akademickich wykładach z ostatniego zjazdu

  • postęp jest w postępie wyraźny
  • pochałturzyć chcieli i pojawiła się jedna pozycja w dorobku
  • doklikamy się do tego katalogu
  • no i potem strzelamy pioruna
  • odpalamy przeglądarkę

Zapewniam ze to nie jest przegląd jakiś pełny a tylko cytaty z dwóch przedmiotów, na innych jest lepiej ale nawet ja wyłapuję czasem jakieś cudowianki choć niewrażliwy raczej na polszczyznę jestem.

4 Odpowiedzi to “pieniążki słowo zakazane”


  1. 1 bibla 15 marca, 2009 o 1:36

    pieniążki… kiełbaska… masełko… <—- w szkole podstawowej mój wychowawca, polonista, zwracał nam uwagę na tego typu sformułowania, twierdząc, że w ten sposób mówią ludzie, którzy nie wyrośli z pieluch..

  2. 2 uasic 15 marca, 2009 o 6:18

    Ja też nie lubię takich zdrobnień. Ale najbardziej to nie lubię, jak ktoś dodaje „hihi” w swojej wypowiedzi, normalnie mnie coś trafia wtedy.

  3. 3 arekmarek 17 marca, 2009 o 1:37

    cóż polonista z podstawówki mnie przekonał 🙂 trzeba będzie się trochę przeorganizować w „akademickich dysputach”. Poziom ich jest nierówny ale pojawiają sie ciekawe i wartościowe stwierdzenia.

    Jako ciekawostkę odkrytą dzięki „akademickiej dyspucie” dorzucę brak zdawało by się oczywistego hasła jak kłamstwo w wikipedii

    Kto wie może za jakiś czas wikipedysta niedoszły bibliotekarz je utworzy 😉 albo choć zalążek do niego


  1. 1 pierwszy fakultet zdalny tego semestru « Niedoszłego bibliotekarza blog Trackback o 5 października, 2009 o 8:01
Comments are currently closed.



__Z_m_i_a_n_a__ adresu bloga teraz prowadzę go pod adresem:

http://arek.bibliotekarz.com

Zagłosuj w Katalogu Bibilolubów

Głosuj na biblioteką w Katalogu Bibliotek
Głosuj w Katalogu Bibliotek

Archiwum chronologiczne

Marzec 2009
Pon W Śr Czw Pt S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Foty biblioteczne ;)

RSS Ostatnio dodane książki w Antykwariacie Ekslibris

  • Błąd: kanał prawdopodobnie nie działa. Spróbuj ponownie później.

Wymiana buttonami :)





Czytelnicy :)